Charakteristika MŠ Hostinné
MŠ Hostinné je od 1. 9. 2007 sloučena v jeden právní subjekt, který tvoří tři budovy školy s celodenním provozem:
- 1. MŠ - budova Tyršovy sady 676, Hostinné, telefon: 499 441 280
- 2. MŠ - budova Hasičská 231, Hostinné, telefon: 499 524 128
- 3. MŠ - budova A.Dvořáka 744, Hostinné, telefon: 499 524 330
Mateřská škola Hostinné je příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je Město Hostinné. V čele právního subjektu je ředitelka, jednotlivá odloučená pracoviště řídí vedoucí učitelka.
Provoz mateřských škol je od 6:30 hodin do 16:30 hodin, kapacita míst je pro 185 dětí.
MŠ poskytuje vzdělávání dětem ve věku od 2 do 7 let. Děti jsou zařazovány do tříd podle věku. Vzdělávání dětí se uskutečňuje podle Školního vzdělávacího programu s motivačním názvem "Školka pro všechny".
Stravování dětí je zajištěno ve školních jídelnách-výdejnách.
Uspořádání tříd a jejich vybavení hračkami a didaktickými pomůckami podněcuje děti ke konstruktivním a námětovým hrám, experimentování, hudebně-pohybovým činnostem, sportování. Ve všech třídách jsou dětem vytvořeny vhodné podmínky pro organizování skupinových i individuálních činností.
Všechny MŠ obklopují školní zahrady, které jsou využívány nejen pro pohybové aktivity dětí, ale i pro výchovně vzdělávací činnosti.
Výchovně vzdělávací proces zajišťuje 16 kvalifikovaných učitelek, z toho 6 s vysokoškolským vzděláním (v oblasti logopedie, etopedie, surdopedie), dále 2 asistenti pedagoga pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a 1 chůva.
1. mateřská škola Tyršovy sady: (1 třída pro 28 dětí, 2 třídy méně početné pro 14 dětí přijatých na základě doporučení poradenského zařízení).
2. mateřská škola Hasičská: (2 třídy pro 28 dětí, 1 třída pro 17 dětí).
3. mateřská škola A. Dvořáka: (2 třídy pro 28 dětí).
Úkolem všech MŠ je doplňovat rodinnou výchovu a zajistit dětem prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení. Promyšleně a odborně vést předškolní vzdělávání, vhodně formovat, předávat a prožívat s dětmi získávání jejich zkušeností, dovedností a znalostí. Velký důraz je zde kladen na posilování takových schopností dětí, které jsou pro jejich další samostatný život nezbytné, osobní spokojenost, podporu zdraví a tělesného rozvoje, návštěvy divadelních představení a koncertů, výlety a pobyty dětí v přírodě. Specifickými oblastmi jsou především rozvoj sebeobsluhy, prostorové orientace, smyslového vnímání, oblast zrakové, sluchové stimulace a individuální logopedické péče.